GeoJS: passeig per BCN

Sagrada Família

En aquesta activitat faràs un passeig virtual pels carrers de Barcelona que estiguin més propers a la Sagrada Família. Et podràs situar en quatre possibles punts del mapa i iniciar el passeig fins arribar a la Basílica.

 

Guió de la sessió presencial: passeig per BCN

iniAbans de començar

Fitxa Didàctica (general)

Proposta de Dossier per a l’alumne (pdf)

petjadaPreparant el passeig

Aquesta activitat pretén iniciar als que comencen a treballar amb JavaScript d’una forma molt senzilla i divertida. Treballarem sobre un mapa dels carrers de Barcelona més propers a la Sagrada Família i descarregarem el fitxer de Geogebra .ggb aquí. Fixa’t que t’ho has de descarregar al teu ordinador i no intentar obrir-lo al Drive. Aquest fitxer ja portarà la imatge de l’activitat.

    • puzzleRepte 1: Planificació de la ruta: inici i fi del passeig.

      figura 1: Passeig per BCN

      • Descarrega’t la fitxa didàctica de l’activitat FitxaPasseigBCN.
      • Fes clic a la figura 1. Les icones de color blau indiquen les possibles sortides des de les cruïlles on s’iniciarà el passeig i la icona de color vermell indica el destí final. Podràs triar i fer-ne qualsevol ruta o fins i tot les quatre indicades en el mapa.
    • puzzleRepte 2: Primers passos de JavaScript: creació del punt Programa
        • Obre el fitxer PasseigBCN.ggb que has descarregat abans. Tot el codi JavaScript que surti a continuació l’hauràs de copiar i enganxar en el fitxer de Geogebra.
        • El punt Programa ens permet executar el codi en JavaScript.  Podràs seguir les instruccions del video:http://youtu.be/k4SwqCj8SWg

      bombetaCodi JavaScript del punt Programa:

/*Projecte: Passeig per Barcelona*/
const g=ggbApplet

var xAnt = null
var yAnt = null
/*Comencem amb i=6 donat que ja tenim*/
/*5 objectes fixos creats en el fitxer*/
var i=6 

while(i<g.getObjectNumber()){
  var objecte = g.getObjectName(i)
  var tipus = g.getObjectType(objecte)
  if (g.getObjectType(objecte)=="point") {
    var valorX = g.getXcoord(objecte)
    var valorY = g.getYcoord(objecte)
    g.evalCommand("A"+(i)+"="+valorX)
    g.evalCommand("B"+(i)+"="+valorY)
    if ( xAnt != null ) {
      g.evalCommand("s_{"+i+"}=Segment[("+xAnt+","+yAnt+"), ("+valorX+","+valorY+")]")
      g. setLabelVisible("s_{"+i+"}",true) /*Mostra mida segment*/
      g.setLabelStyle("s_{"+i+"}", 2)
    }
    xAnt = valorX
    yAnt = valorY
  } /*final de condició*/
  i++
}
alert("Gaudeix-ne del passeig!")

      • puzzleRepte 3: Creació del botó Reset
          • Ves a l’eina Botó i fes clic al mapa
          • Canvia-li el nom i posa-hi RESET
          • Fes clic al botó RESET amb el botó dret del ratolí i clica a Seqüència de comandaments, a la pestanya En clicar:
          • Pots mirar aquest video si et cal:

        http://youtu.be/eM-pQEAq8t0

bombetaCodi JavaScript del botó RESET:

const g = ggbApplet
var i=6
while(i<g.getObjectNumber()) {
  var objecte = g.getObjectName(i)
  if (g.getObjectType(objecte)!="point"
  && g.getObjectType(objecte)!="segment"
  && g.getObjectType(objecte)!="numeric") i++
  else g.deleteObject(objecte)
}
              • petjadaCreant el camí de punts

                A continuació, triarem amb l’eina punt l’inici de la ruta i farem clic en una de les cruïlles dels carrers on comença el passeig. Si prenem com a exemple el punt d’inici 1, fem clic a la cruïlla i a cada cruïlla per on passarem també fem clic.

              • puzzleRepte 1: Llista de punts del camí.
                • Tria l’eina punt i selecciona un dels quatres llocs d’inici de ruta.
                • Fes clic a l’inici i després a cada cruïlla situada en la teva ruta.

 

Recorda que podràs executar el codi cada vegada que facis un clic sobre el punt que has anomenat Programa.

mesI després…

Felicitats! Acabes de programar un petit passeig per Barcelona!!!

Així que amb aquesta activitat has treballat:

              • La geometria euclidiana
              • La instrucció de bucle while (expressió):  és una estructura de control que permet repetir una tasca un nombre determinat de vegades. Quan s’executa, si el resultat de l’expressió és cert, llavors s’executaran les accions dins del bucle. Això continuarà sempre que el resultat de l’expressió és veritable. Quan l’expressió es prova i el resultat és fals, el cos del bucle s’ometrà i la primera sentència després del bucle  s’executarà.
              • La instrucció if (condició) sentència 1 else sentència 2: Si la condició és veritable s’executa la sentència 1 en cas contrari s’executa la   sentència 2. Ambdues sentències mai s’executaran al mateix temps, són excloents.
              • Repte Extra 1: Quin és el camí mínim de la teva ruta anant a peu? I en cotxe?

feather Autoria: Martha Ivón Cárdenas.

Licencia de Creative CommonsPodeu usar el contingut i modificar-lo d’acord amb la Llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s