GeoJS: materials docents (JavaScript dins de Geogebra)

Idea general

  • Descripció bàsica: treballar nocions de programació en JavaScript tractant problemes matemàtics dins de Geogebra.
    • Motivacions per treballar dins l’entorn Geogebra:
      • Aprofitar el potencial i el coneixement que ja es té de l’entorn en moltes aules (ex. no cal instal·lar cap altre programari).
      • Molts problemes matemàtics tenen una resolució/demostració que es pot visualitzar/validar emprant les eines de l’entorn (ex. si el programa ha de generar una paràbola amb un angle determinat a l’origen de coordenades, l’alumne pot comprovar a la zona gràfica que realment és una paràbola i usar les eines de mesura per validar l’angle).
      • Simplificar l’entrada i sortida de dades (ex. enlloc de llegir dades d’un fitxer, les podem agafar fàcilment del full de càlcul del Geogebra).
      • Simplificar el codi de la representació gràfica (ex. no cal preocupar-se per sistemes de coordenades de pantalla o l’escala de la representació).
  • A continuació trobareu:
    1. Presentació de diapositives
    2. Objectius
    3. Estructura d’una activitat
    4. Com contribuir
    5. Enllaços

1. Presentació de diapositives

Enllaç a la presentacions

Selecció de diapositives de diverses presentacions

2.Objectius

  1. Treballar conceptes de programació: introduir conceptes de programació com ara variable, seqüència, iteració, condició fins a funcions i classes. Es vol donar una base de programació imperativa, però es pot ampliar amb altres paradigmes.
  2. Fomentar una actitud analítica davant dels problemes: plantejar-se les dades del problema, com serà la solució i el pla per arribar de l’una a l’altra (l’algorisme). Usar tècniques de disseny descendent i/o desenvolupament a partir de proves ascendent.
  3. Treballar conceptes matemàtics: donat que es treballa amb Geogebra, es poden cobrir multitud de problemes matemàtics, especialment els basats en geometria i anàlisi de funcions.

3. Estructura d’una activitat

Les activitats han de promoure que els alumnes afrontin un problema, ideïn una estratègia per solucionar-lo i l’acabin plantejant com un algorisme codificat en un llenguatge de programació (en aquest cas el JavaScript).

Cada activitat parteix d’una situació inicial que caldrà analitzar i resoldre. L’estructura de l’activitat facilita l’anàlisi descendent al constar de diversos passos desglossats en reptes que l’alumne ha d’assolir gradualment. D’aquesta forma, pot comprovar el seu progrés a mida que avança en la resolució del problema original.

Al llarg de l’activitat es proposen diverses preguntes i idees amb l’objectiu que l’estudiant, un cop resolt un cas particular, s’imagini altres escenaris que li permetin proposar una solució més general.

Podeu trobar més informació en la descripció de la metodologia d’EduLogiX.

Aquí hi trobareu el llistat d’activitats actuals i idees per a fer-ne de noves. Es recomana veure la pàgina per a alumnes: “GeoJS: JavaScript dins de Geogebra“.

4. Com contribuir

  • Crear pàgines d’activitat segons l’estructura comentada anteriorment usant la plantilla bàsica.
    • podeu usar el resaltat en color de codi incloent els següents tags a la vista HTML de l’entrada a EduLogiX: Posting Source Code.

5. Enllaços

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s