Curs extraescolar: Programar Ordinadors

L’alfabetització del segle XXI

La capacitat dels ordinadors per a canviar el nostre món està limitada només per la creativitat i el coneixement de les persones que els utilitzem. La seva ubiqüitat fa que no hi ha pràcticament cap esfera de la vida en la qual saber programar no aporti algun avantatge. Amb aquestes observacions, i incitats pel moviment global cap a la introducció del pensament computacional al nivell d’educació general, nosaltres ens hem proposat la creació d’una serie d’activitats extraescolars de programació d’ordinadors (més info. sobre la importància d’aprendre a programar).

  • Dirigida a: alumnes d’ESO (és possible realitzar-ho a batxillerat si no tenen cap experiència prèvia en programació).
  • Objectiu: oferir als alumnes l’estructura necessària, i motivar-los d’una forma lúdica, per assolir coneixements sobre el procés de disseny i implementació d’algoritmes informàtics.
  • Metodologia: a cada activitat es planteja un problema a resoldre i els alumnes poden investigar com fer-ho a través d’interaccionar amb l’ordinador, els companys i el professor, aprenent a partir de l’experimentació (més info.). Les propostes pretenen ser lúdiques i engrescadores per tal de motivar la participació i l’aprenentatge (tipologia d’activitats).
  • Estructura: inicialment s’usarà un entorn de programació gràfic que facilita molt els primers passos (Scratch), per passar després a un llenguatge de programació estàndard (en funció del centre pot ser Python, com a llenguatge d’entrada, o C++, que és el que s’usa a l’Olimpíada Informàtica Espanyola). Al final tindrem un contacte amb la programació de robots (en funció del centre pot ser amb Moway® o Lego® Mindstorms® ).
  • Idioma: donat que aprendre a programar és un context que permet practicar anglès de forma natural, si el centre ho veu adient, aplicarem el mètode CLIL (Content and Language Integrated Learning). No es requereix cap nivell específic d’anglès previ, ja que tot el que els estudiants necessitin s’anirà introduint de manera informal durant les sessions.
  • Sessions: entre 35 i 70 sessions d’1h en funció del centre.

Podeu consultar més detalls al nostre blog EduLogiX https://edulogix.wordpress.com/escoles

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s